Tjeideng og 40m svømming

21 04 2014

20140420_181235Dagene ruller av gårde her på Playitas. Vi har ikke så altfor stor treningsmengde, men mye tid går til fellesmåltider, stretching og generell skravling før og etter «passet».

Tidligere i uka hadde vi den lengste dagen hittil (1t svøm, 4t sykling og 15min løping).  Da syklet vi Challenge traseen (Fuerteventura Challenge) videre over til Betancuria og om Antigua.  Det skulle være innlagt noen VO2 max intervaller og litt lavterskel/terskel.  Etter en oppfylling av flaskene i Pajara, dro guttaboys avgårde.  Jeg holdt dem i knapt 3min av de 18.. På toppen ventet de på meg til tross av mine formaninger. Jeg kan absolutt ikke fordra at noen venter på meg – selvom jeg ikke har noe i mot å vente på andre..

Nedover igjen suste de forbi, og jeg kjempet i 10min for å ta dem igjen rett før Betancuriabakken.  Da skjedde det noe.  Der vi skulle legge inn støtet var det tomt for krefter hos endel. På toppen var jeg nr 3 av 6.  På siste strekket hjem fra Antigua holdt de seg tappert på hjulet mitt der jeg lå på på ironmanpace 😀  Jeg spurte litt bråkjekt om vi skulle ta en ekstra sving for å forlenge turen 1time.  De flakket med blikket..

Mat og drikke er enormt viktig på sånne turer.  Hvor mye den enkelte trenger pr time, er selvfølgelig avhengig av intensitet og hva kroppen er vant med.   I en ironman får jeg i meg ca 350 kcal i timen på sykkelen.  På en tur som dette, kan jeg kjøre hele turen på vann – uten at det er særlig smart  (mtp restitusjon..).  2 energibarer og en banan i tillegg til sportdrikk og masse vann er et bra utgangspunkt for provianten hvis jeg kommer rett fra frokostbuffet 😉play7

I morges hadde vi som vanlig tidlig svømming.  Det er ikke noe «sovemorgon» her nede.  OK, jeg er oppe 1t senere enn hjemme, men kl 6 er tidlig nok når de fleste sover og det er bekmørkt ute.  Etter å ha innledet med 20min butterflykick (!!!) skulle vi svømme litt med snorkel, pullbouy og padler.  Jeg fikk beskjed om å kjøre 2x800m, men hIMG_8005vor siste 800 gikk 100med utstyr og 100 uten.  Nettopp for å lure kroppen og jobbe med det jeg lærer inn under bruk av utstyret.   «Det var perfekt.  De første 40m så du ut som en svømmer!» utbrøt Johan som er sjef for hele banden her.  Det gjorde dagen min.  40m som svømmer er bedre enn aldri å ha klart det 😉  Resten av dagen hviler jeg på laurbærene 😀

Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

