En uke med Brett Sutton i St.Moritz..

4 08 2014

20140804_100537For de som ikke vet hvem Brett Sutton er, kan jeg kort oppsummere: svømmetrener siden 1978 inkl OL-svømmere for Australia, hestetrener, boksetrener og en av de mest erfarne triathlontrenerne i verden (ex treneren til Chrissie Wellington, Loretta Harrop, utallige utøvere i Team TBB og nå for bl.a Nicola Spirig som tok OL gull 1cm foran Lisa Nordén i London). Jeg skulle truffet han i Leysin for 3 år siden, men fikk det aldri til. Nå har jeg altså hatt en uke med han og gjengen hans her i St.Moritz som består av både OL og IM-utøvere.

Jeg skal innrømme at jeg var veldig spent og kanskje litt redd 20140727_104603for å møte denne mannen som det går mange rykter om – på godt og vondt.  Jeg kjenner noen av de tidligere utøverne hans, ikke alle hadde like god match med han..

Bare det å reise til høyden – noe jeg aldri før har gjort – var jeg vel skeptisk til, med mine lave jernlagre.  St.Moritz ligger på 1820 m.o.h.  «Du kan ikke trene for rolig de første 5 dagene i høyden» sa Marit Bjørgen til meg dagen før jeg dro. Er det noe jeg er god på så er det å trene rolig 😀  Så nå har jeg trent veldig rolig en 20140801_172042uke og er klar for litt mer fart og spenning.  Jeg tenkte å innvie de som gidder å lese her dag for dag en uke fremover, hvordan og hva vi gjør av trening.

Det er viktig å huske at utrøverne er verdensklasse og har trent mye i mange år.  Nicola gjorde en halvironman 10 dager før hun tok OL-gull, fordi coachen sa det.  DET er ikke noe som ville passe hvem som helst.  Når jeg nå har trent lett en uke bør jeg med min bakgrunn, klare å henge med en uke før jeg skal hjem å trene mer «normalt» 😉

Byen St.Moritz er forresten en skikkelig snobbeby! Poscher, AlfaRomeo, Maserati (bilforetning 100m fra der jeg bor) er over alt.  Japanere kryr det av her samt gamle damer med blått hår og hårnett – i tillegg til mange idrettsutøvere.  Matprisene er høyere enn hjemme, så det er ikke noe sted for annet enn proffe triathleter og rike turister 😀

 

 

 

This slideshow requires JavaScript.

 

 

 

Handlinger

Information

One response

8 08 2014
En uke med Brett Sutton i St.Moritz - Sportsmanden

[…] Det er Norges mest meritterte triatlet Kristin Lie som kort introduserer Brett Sutton slik. […]

Legg igjen en kommentar

