Dobbelsykkeløkt på «dag 2»

6 08 2014

20140806_092108Jeg bor 10min rolig jogg fra svømmehallen.  Temperaturen viste 3*C i morges så jeg tok på både lue og hansker.  Vi skal vel egentlig ikke klage på været, men i dag er den eneste dagen det ikke har regnet litt eller mye her nede.

I svømmehallen er det relativt varmt og godt.  Jeg fryser bare hvis coachen begynner å prate – og prate mye 🙂

(Her kommer et eksempel..)

Etter at jeg kom hit, har jeg svømt 99% med pullbouy og omtrent alt med paddels (håndplater).  Mr Sutton mener at vi som ikke var i vann da vi var unge lærer raskere riktig teknikk med en pullbouy – og da så stor som mulig.  Jeg hadde en gang en slik på bildet, men noen syns den var så fin at vedkommende tok den med seg :/  Moralen er: svøm alltid med pullbouy 😀

Nicola og co svømte i dag følgende:

1500m med ankelbånd – 15×100 paddels/pullbouy st 1.20 – 1000m med ankelbånd – 10x100m paddels/pullbouy – 500m med ankelbånd – 5x100m paddels/pullbouy + 20x25m en rask – en lett.  Det er ikke rart de svømmer fort i konkurranser 😉

20140806_173131Jeg hadde en mer vanlig serie: 6x200m + 10x 25m – en max – en lett, 3x200m + 10x25m max/lett, 200m + 20x25m max – lett.  200m’rne med pullbouy og paddels 🙂

Etter en drøy time hadde vi første sykkeløkt for dagen.  Styrketråkk i motbakken til bobbanen under OL i 1948. Vi skulle holde på i 1time.  Bakken tok 4-5 min å sykle opp på frekvens 35-45  – som i min verden kalles styrketråkk.  Da får vi liten pulsrespons så det jobbes i typisk sone 2.  Ikke alle jobbet på den frekvensen, men siden headcoach Brett ikke var tilstedet var det vel fritt frem..

Siste økt var nok en sykkeløkt.  Om vi ville ha 2 20140806_115931eller 5t pause mellom sykkeløktene fikk vi bestemme selv.  Jeg hoppet på sykkelen igjen etter ca 2t – mens det fremdeles var litt varme i sola 😉  30 – 30 – 30 eller 20 – 20 – 20 for kortdistanse.  Første 30min lett sykling (litt utsykling fra forrige økt) – deretter moderat hardt for så å avslutte siste 30min enda litt hardere.  Trafikken på hovedveiene i dalene her er 20140806_131241ganske stor.  Jeg liker ikke å ligge nede i tempobøylen med dårlig sikt, men kjører mest den safe varianten og sitter oppreist.  Styrketråkkene kjørte jeg nede i tempobøylen og fikk jobbet bra med kjernemuskulaturen.

Dusjen ble avsluttet med 30s kaldt vann på hvert lår.  Deretter tok jeg på meg «kompresjonsbein».   Med god mat og beina høyt utover kvelden bør jeg være fit for det som venter i morgen..

Handlinger

Information

2 responses

8 08 2014
Jorunn

Veldig kjekt å lese om treningen din Kristin! Høres streng ut han treneren….;-)
Skulle gjerne vært med på en svømmetrening med dere 🙂

9 08 2014
Kristin Lie

Det er fantastisk her!! Han må være litt streng skal han få frem verdensstjerner 😉 Kan ikke bare leke hele tiden da som oss 😆

Legg igjen en kommentar

