Lett dag med en god baneøkt – dag 3 i St.Moritz

7 08 2014

Dagens svømmeøkt besto av en 25min lang motivasjonstale på k20140804_100545anten før vi hadde en lett og kort svømmeøkt.  Hovedkjernen i talen var at har vi ikke tro på oss selv, må vi jobbe for å få det!

Han fortalte at de fleste sier når de blir fortalt noe: ja det er greit, men…  Dette men’et kan ødelegge mye eller veldig mye!  Frk Spirig som vant OL-gull sa dette i 4 år før OL.  Etter OL sier hun bare, ja det kan vi diskutere 😉

3x200m + 4x25m bein/svøm ble gjentatt 1x og vi avsluttet med 4x100m. Vi skulle hvile til de neste 2 dagenes hardkjør, sa han.

Jeg ble usikker denne hvilen betydde at hele dagen hele dagen var lett. Vi skulle nemlig møte på løpebanen kl 11.  Kanskje det blir en kort lekeøkt, tenkte jeg.  Det ble jo en lekeøkt, men ikke så kort 😉

20140807_123612Etter individuell oppvarming (for meg 8min lett jogg med sekk), skulle vi løpe 5 runder som en slags utvidet oppvarming med rask løping på langsidene og jogg i svingene.

Deretter fulgt følgende for Nicola, en australier og jeg som har lange konkurranser foran oss.  (Daniela som vant IM Sveits for en drøy uke siden var ikke tilstedet ei heller en del av de andre gutta. Nicola skal forresten representere Sveits i friidretts EM på maraton om en drøy uke.)

10 runder i ca halvmaratonfart etterfulgt av 4x150m raskt med 250m joggepause mellom hvert drag.

20140807_123637Deretter 8 runder etterfulgt av 3x200m med 200m jogg mellom.  6 runder med 2x300m og 500m jogg – 4 runder med 1x400m raskt og 400m jogg og avsluttet med 2 runder.  «Good – relax – keep your all day pace, Kristin» ropte Brett et par ganger mens jeg var ute på banen og «samlet runder».  Det gikk overraskende greit og økten likner en annen jeg gjorde med det danske landslaget en gang.  Det kan ikke kalles en sliteøkt, men en distanseøkt med innslag av fart og lek.  Mine 2 siste runder gikk i den farten Nicola holdt på sine 10, men jeg skal ikke til friidretts EM – i år 😀  Totalt målte jeg 18.5km på løpebanen.

Sykkelen ble brukt som restitusjon i en time på ettermiddagen – og det ble som normalt regn mot slutten av turen.  Jeg lurer på om værgudene prøver å herde meg mot et eller annet…  20140727_175638

Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

