Fullført uke med dag 7 i St.Moritz

11 08 2014

Dagen startet med en lett liten løpetur.  Det ble en runde rundt innsjøen20140727_182007, noen drilløvelser og stigningsløp.  Deretter tok jeg rulletrappa «hjem» 😀  Fra innsjøen og opp i byen går det er rulletrapp som tar ca 4 minutter! Det er en perfekt avslutning på en løpetur å stå i den å tøye 😀

20140809_093547Under svømmingen i dag syns jeg de andre svømte sakte.. Enten var jeg usedvanlig sprek eller så var de slitne.  Min nå nærmest automatisk høyere frekvens føles mye mer naturlig enn den gamle langsomme frekvensen.  Korte armer som jeg har og i tillegg har jeg svømt med veldig langsom frekvens… jojo, ikke rart det har gått sakte..  Janet Evans er jeg tidligere blitt fortalt at jeg burde svømme som.  Nå har jeg i allefall forstått at det er noe i det.

Vi svømte 3×200 pullbouy/paddels + 25 fort – 25 sakte – 50 fort – 50 sakte – 75 fort – 75 sakte – 100 fort – 100 sakte. Deretter var det 10×50 som 25 fort – 25 sakte etterfulgt av 9x100m 1-3.  Avsluttet med 5×50 som 25 fort – 25 lett og 200 ut.  Jeg ville gjerne ha svømt lenger, men så gjelder det å stoppe mens leken er god (og teknikken på topp..) 20140811_070329

Etter svømmingen fikk jeg en drøy halvtime med Brett alene hvor han snakket om hvordan og hvorfor under ironmantrening.  Det var veldig givende. Han er åpen og deler villig, men han sier de fleste mener han er gal..  Han har en ganske ulik tilnærming enn de fleste andre – som ofte basere kunnskapen sin på teori.

I ettermiddag var det valgfri sykling inntil 3t.  Til info regnet det mot slutten av løpeturen i går, i morges og under hele sykkelturen i ettermiddag.  Der jeg bor rister de bare på hodet og sier det er den verste sommeren på 100 år – og i Norge er det motsatt 😀  Jeg har i allefall fått trent på å sykle i regnvær.  Brett twitret det her tidligere – da alle hans utøvere valgte rulla.. 20140811_182524

Snart er det klart for hjemreise.  Jeg har vært innom tanken å forlenge oppholdet, men det er en del forpliktelser som venter hjemme.  De siste timene skal nytes 😀

 

 

 

 

Handlinger

Information




