Challenge Almere med innlagt EM

11 09 2014

20140911_112538På lørdag er det tid for en ny ironman, sesongens første! Det er i Almere (30km fra Amsterdam/Holland) hvor jeg hadde min ironmandebut for 8 (..) år siden. Siden den tid er det blitt 19 fullførte konkurranser over ironmandistansen. Jeg tror jeg husker alle ganske godt 😀 En av utøverne mine skal også debutere på distansen her på lørdag 🙂

Værprognosene er ganske bra med knapt 20*C. Utfordringen blir nok vinden. Jeg svømte en av de i alt 2 rundene20140911_155620 i innsjøen midt i byen i morges og fikk nøyaktig 1.9 km. I store deler av vannet er det ganske mye gress. Etter drøyt 500m svømming ble jeg omtrent sittende fast i gresset! Ekkelt!

Favoritten er Helen Bj de Vaate som bor i området og har gjort konkurransen 8 ganger tidligere. Hun har personbeste på 9.02. Det er 12-14 jenter som stiller til start i eliteklassen. Mye kan skje. Det er ironman 20140911_112501og en lang ferd mot mållinjen 😀 Jeg har i allefall ikke tenkt å ta en «Blummenfelt» 😉 Her er en forhåndsvurdering av startlisten for 7 dager siden. Det er kommet noen endringer siste dager.
I morgen er det pressekonferanse, racebreefing, innsjekk og pastparty: jeg syns sånt er nesten mer slitsomt enn selve konkurransen 😉
Vi kan følges live her:http://www.challenge-almere.com/20140911_160653

Handlinger

Information

5 responses

11 09 2014
Marte

Du må ha masse lykke til, Kristin! Lad opp godt og senk skuldrene. Dette blir moro! Krysser fingrene og heier på deg!! 🙂

12 09 2014
Kristin Lie

Tusen takk!! 😀

12 09 2014
EM og verdenscup venter i helgen - Sportsmanden

[…] Kristin Lie sin blogg. […]

14 09 2014
Aleksander Bøttger

Nå er jeg spent på hvordan det gikk?

15 09 2014
Kristin Lie

Skulle oppdatert i går men pakking av utstyr og reise tok all tid. Ble dnf dessverre. Oppdaterer snart.

Legg igjen en kommentar

