Ekstremvær i vente..

31 10 2014

20141029_175505Hvor merkelig er det ikk at det er meldt 3.5 C i morgen tidlig og 10 C kl 13 – i Panama City – i Florida?! Ute nå er det 13-14. Det var veldig kaldt på hodet under sykling, så jeg bør nok få tak i noe tynnere enn lua mi men tykkere enn ingenting.. Med vått hår fra svømmingen og 3.5 C blir det fort istapper i håret 😉

Vi har fått et skikkelig væromslag som topper seg i morgen med kraftig nordavind. De første 40K på sykkel blir det motvind hele veien (men da tilsvarende medvind mot slutten :). I resten av løypa blir det sidevind. Vi har 12.5m draftingdistanse mens age-grouperne har latterlige 7.

20141027_142607

Dette er min trening- og sivile solbriller. I konkurranse bruker jeg ordentlige briller 😉 Siden jeg ikke er syklist kan jeg ha brillen som jeg vil og har dem alltid under stroppene på hjelmen – i motsetning til syklister..

I går var det såpass varmt i havet at våtdrakt neppe hadde vært tillatt. Grensen er 24.5 C. Time will show. Fordelen med våtdrakt er at da kan jeg ha løse knær og muligens vindvest under drakten – dessuten blir det varmere. Muligens er dette meningen å herde meg til en kaldere konkurranse senere 😀

Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

