Variert sesong neste år

27 11 2014

IMG_0771Sesongpausen min nærmer seg slutten og litt mer systematisk trening står for tur.  Jeg har bevisst trent veldig (!) lite og ikke planlagt noe.  Det er viktig at både hodet og kropp får en skikkelig pause selvom vi egentlig ikke føler for det…

Disiplin handler ikke bare om å gjennomføre planlagte økter på en gitt intensitet.  Disiplin handler også om å ta smarte valg.  Hvile når kroppen trenger hvile, trene lett nok slik at kvaliteten på de harde øktene faktisk blir hardere enn «de lette».

Fremover vil jeg fokusere på hurtighet, styrke og bevegelighet for å kunne nå nye høyder til sommeren 😀  Jeg har siden i sommer fått hjelp med bevegelighet.  Arbeidsøkonomisk og ikke minst skadeforebyggende har jeg stor tror på dette.

Det er mulig jeg stiller opp i en ironman i april, men sikkert er i allefall Challenge Billund 13.juni.  Der er det både halv og hel ironman og trolig vil flere av min utøvere stille der.

Etter Challenge Billund følger Norseman 1.august.  Det kan jo bli en interessant og kald opplevelse.  Jeg krysser fingrene for rekordvarme – i vannet i allefall 😉

I september kjører jeg enten EM ironman eller VM langdistanse duathlon.  Time will show.   Når den norske terminlisten er klar, får jeg krydret planen med litt kortere snacks 😀

Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

