Sommeren er kommet!

10 06 2015

I mai hadde jeg en start i Powerman Denmark, men sesongen startet som den sluttet i fjor i Florida: jeg lå på 2.plass da jeg fikk min 2.punktering.. Ellers var arrangementet i København av en kvalitet knapt verdig et klubbmesterskap (!!).I NM duathlon 3 uker senere klarte jeg å få meg en sølvmedalje og et laggull med Royal-jentene.

Våren har ikke gått helt på skinner, men tiltross for dette har kroppen respondert bra når den har hatt startnummer på 🙂 IMG_7109

Nå vil det vise seg om den også klarer en ironman som jeg skal gjennom på lørdag: Challenge Billund.  Problemet har vært en ankel jeg fikk et overtråkk i tidligere i vinter.  Den fikk seg en ny trøkk under NM duathlon og også i dag! Dessuten fikk jeg hekseskudd på mandag 😀 Like greit å gjøre unna rusket tidlig. Sesongen er lang.

Heldigvis har jeg fått den beste hjelpen av Lillestrøm kiropraktorsenter med Thomas Lauvsnes i spissen.  Vi har gjort mye forebyggende, jobbing med bevegelighet etc, men i dag ble det mest akutt ankel- og rygghjelp..

Lørdag er det som sagt ironman. Det kan bli interessant med en kald svømming.. Min svømmetrening har foregått med våtdrakt i Frognerbadet. Å svømme i 12 grader som Sognsvann og Oslofjorden nå holder er både farlig og lite konstruktivt for svømmeteknikken.  Sykkelløypa kan bli rekordrask om vinden p6170804blåser vår vei. Vi svømmer i Herning – sykler derfra 90km sørøst til Billund – for så å kjøre 2 runder a 45km i Billund.

Løpingen er 4 runder i Billund på en travbane og inne på legoland 🙂

Let the game begin! 😀

Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

