En dag i lekeland

17 12 2015

12336172_876974352417835_1999659118_nFor tiden er jeg på Fuerteventura og Playitas resort.  Det er et eldorado for dem som ønsker å være litt eller mye aktive 😉

Om du ønsker å leke sammen er det mulig å melde seg på en camp for Girls Only i februar og en camp i mars for erfarne triathleter (påmeldingsside kommer).

Jeg er her nede med 2 svenske triathlonberter, hun ene er tidligere verdensmester i 50m brystsvøm så det står ikke på svømmeferdighetene hennes i allefall.

20151109_080901

50m utendørsbasseng som svømmes inn i soloppgangen hver morgen

Dagene starter tidlig.  Vi spretter opp rett etter kl 5.30 (norsk tid er 6.30 så det føles helt greit :)), tar en liten frokost og noen øbelser før vi kaster oss i vannet kl 6.30 sharp.  Vi boltrer oss i et 50m utendørsbasseng som akkurat de siste dagene har vært i overkant varmt.. men jeg foretrekker litt for varmt enn litt for kaldt.

Etter 90min svømming kommer vi til dagens andre økt: frokostbuffeten 😀 Det er en superflott buffet med alt vi kan ønske oss.  Jeg har nok aldri klart meg med mindre enn 1t frokost her!

20140426_103036

Første porsjon frokost av 2

En time senere pleier vi å ta en liten eller lengre sykkeltur. I dag sto sykkelintervaller på programmet.

VIRB Picture

Det blir noen soltimer på sykkel, i bakke eller i flatt terreng

Vi kjørte opp og ned en bakke i 65min.  Da kjører alle på sitt nivå og forhåpentligvis ikke lar seg stresse av at noen sykler raskere enn andre.

Her er en snutt fra dagens seanse med superlette bein og sykkelsko på – for første gang siden operasjonen i september (Haglunds hæl).  Jeg kjørte 4x10min, pause var å sykle ned så fort som mulig (knapt 4min) og tilslutt 8x 30s hardt – 30s lett – også i motbakken.  Lite slår vel en god økt som toppes ved at jeg kunne komme hjem til sjokoladekake i kjøleskapet før lunsj.  Jeg føler meg enormt priviligert!

20151108_174510

Noen små timer senere, avsluttet vi treningsdagen med litt rehabøvelser og stretching.  Dette ser jeg på som en veldig viktig del av treningen her nede når belastningen er størrre enn normalt.  Her er en video tatt hjemme

Med en stor middagsbuffet og en god natts søvn er vi klare for en ny fin dag i varmen!

VIRB Picture

Handlinger

Information

2 responses

17 12 2015
Stine Stenhaug

Dette så flott ut, Kristin 🙂

17 12 2015
Kristin Lie

Bare velstand her 😀

Legg igjen en kommentar

