En uke med 22 utøvere

29 01 2016

Uke 2 på Gran Canaria fikk jeg 22 spreke og ivrige utøvere ned til meg.  Noen var nybegynnere og fikk teste ut racersykkel for første gang, andre var veldig erfarne.  Alle div_0939-00-02-04-390.jpghadde blitt lovet å få tilrettelagt trening med meg ut fra sitt nivå.  Det var et stort ansvar jeg hadde påtatt meg.

En klar fordel var det å ha lekt på øya en uke før gjengen dukket opp. Vi hadde base på Lopesand Baobab som er et 5-stjernens hotell i Meloneras.  Kvaliteten på maten var særdeles bra, og det er viktig når vi trener mye.  Det er lett å bli litt matlei av buffet om kvaliteten er laber, men jeg hadde 14 dager og storkoste meg hver morgen og kveld 😀

I tillegg hadde hotellet en lang kanal å svømme i som vi brukte deler av, under svømmetreningen.  Ekstra pluss for bassenget var at det var dypt nok til å løpe i vann i.

dag3-00-00-29-289

Bassenget holdt 28C og var en fryd å svømme i!

En vanlig dag for meg kunne bestå av 30min egen svømming før de ulike gruppene entret bassenget.  Jeg hadde delt utøverne i 3 ulike grupper avhengig av nivået slik at hver gruppe ikke ble for stor. Etter en lang brunsj på minimum 1t (!) var det ut på sykkel en kortere eller lengre tur.  På ettermiddagen var jeg ute med nybegynnerne før vi alle møttes for bevegelighet og litt mage/rygg i solnedgangen.

øvelser_0935-00-02-36-894

En daglig bevegelighetsøkt i solnedgangen føltes veldig bra

En lang og hyggelig middag avsluttet dagen for de fleste.   Men noen klarte å være helter både om natten og på dagtid 😉

 

I løpet av uka hadde vi en aktiv hviledag som besto av 20min transportsykling tur -retur parken vår. Her ble det løpt lett på mykt underlag i inntil 20min og med 20min svømming i kanalen tilslutt.  Resten av dagen ble en lang solingsøkt – bortsett fra nybegynnerne som skulle ut på langtur.

div_0939-00-00-57-660

Bildet er fra en intervalløkt vi hadde i parken: Veldig moro å løpe! Det hjelper jo også på innsatsen når jeg kommer brølende ved siden av  og kommenterer teknikk og motiverende ord 🙂

 

Dette satt langt inn for mange av de ivrigste som teller timer og kilometer, å ha en hel hviledag.  Dagen etter da vi kjørte bakkeintervaller som det luktet svidd av, var alle enige om at det hadde vært et klokt valg. 😉  Både gruppe 2 og 3 syklet felles til en lang bakke jeg hadde sett meg ut.  Etter en peptalk med hver enkelt om bl.a dagsform, fikk de ulike intervalløkter å kjøre.  dag3-00-04-02-141De med lengst fartstid på sykkelsetet hadde en serie som besto av 2x10min (kjøres 5min styrketråkk – 2min høyfrekvens – 3min styrketråkk inntil 2min stående) 2x9min (som 3min moderat – 3min hardere – 3min hardt) og tilslutt 2x8min (som 30s hardt – 30s lett). I pausene nedover var det å heie på hverandre og glede seg til neste drag.  Det er absolutt mulig å leke sammen selvom vi er på ganske forskjellig nivå.  Plutselig dukket jeg opp på et drag eller fem og klarte å øke innsatsen et par hakk hos de fleste 😀

dag3-00-01-53-200

Blide fjes stort sett døgnet rundt!

div_0939-00-03-23-603

Så glade vi blir når vi kan løpe i sola med høy frekvens

Det ble en særdeles aktiv uke og de alle fikk utfordret seg på ett eller flere området.  Gran Canaria med Lopesand Baobab frister til gjentakelse.  Det hjelper jo på både humøret og restitusjonen at sola stråler hver dag fra kl 7.30-18 🙂

 

Handlinger

Information

3 responses

29 01 2016
Jorunn

Takk for en kjempeflott tur!
Bakkeintervallene var harde ja….og med deg på siden under siste 8 min draget ble det enda mer fart på pedalene… Takk Kristin!

Anbefales!!

29 01 2016
Kristin Lie

Hadde tenkt å foreslå at vi snart tok en ny tur Jorunn 😁😁😙

29 01 2016
Jorunn

🏊🚴🏃
Er nok flere som kan tenke seg en sånn tur!

Legg igjen en kommentar

