Jeg kan ikke sykle mer..

21 04 2016

Jeg får stadig spørsmål om hvordan unngå gnaging under sykling. For noen år siden skrev jeg et innlegg som kan gi noen svar:

Kristin Lies TRI-blog

«Det gjør så vondt og svir i dusjen!!!  Dette er deler av en samtale jeg overhørte i garderoben på Domus Athletica her om dagen da jeg hadde vært på en yogatime.  Til info har jeg sesongpause og har trent 2 t yoga og 45min bosu forrige uke 😀

Men litt folkeopplysning ang sykling og spinning er på sin plass – noe jeg prøver å gjøre for alle som sliter og sutrer litt om at sykling gjør vondt «der nede»:

1.  Få kjøpt deg en skikkelig sykkelbukse med god padding.  Å sykle i shorts, løpetights eller joggebukse som dessverre mange nybegynnere gjør, er ingen god ide.  Det vil gnage, svi og i verste fall gi gnagesår.  Triathlonbukse er et annet alternativ til sykkelbukse – det er en kombinert sykkel- og løpebukse med mye mindre padding enn en sykkelbukse.  Triathleter skal som kjent løpe etter syklingen, og vi har ikke tid å…

View original post 566 more words

Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

