Oslo tri – just for fun :)

15 08 2016
13987842_10153849047141705_1903910921_o.jpg

Foto: S.Finne

På lørdag stilte jeg opp i Oslo triathlon – bare for å ha det gøy! Maridalen ville jo være okkupert av triatleter, så eneste mulighet for å få tilgang var å få på seg et startnummer 🙂

Påmeldingen skjedde via en e-post fra mobilen etter leggetid kvelden før..  Det var deilig å slippe planleggingen av masse klær, ernæring osv som var veldig viktig uka før (Norseman).  Det var bare å blande en liten flaske med sportsdrikke – men egentlig kunne jeg klart meg på vann i de drøyt 2t det sto på.  Jeg spiser alltid en veldig stor frokost 🙂

14002339_10153849047046705_83888258_o.jpg

Foto: Karoline Finne

Start kl 9 gjorde sitt til at få turister var ute i løypene, verre var det med sprintdistansen som hadde start kl 13..

Svømmestarten var mer brutal enn jeg likte.  Hverken under Norseman eller i Haugesund er utøverne så hissige på å slåss – der er fokuset mer på å svømme fort.  Etter drøyt 300m vurderte jeg faktisk om jeg hadde lys å fortsette, men la meg langt ut på vestre side hvor jeg fikk være i fred.  Jeg koste meg selvom vannet var kaldt (14C).  Følte at jeg fikk godt tak på vannet, men det var uvant å ha så mange i «vannet mitt» – pleier å svømme der kav alene.

Ut på sykkelen lå jeg sånn passe hardt hele veien – smilende og vinkende til alle som heiet.  Det var ganske ensomt første runden, men jeg så et «tog» som nærmet seg bakfra.

Da klyngen med 10 (?) menn kom opp på siden min med 8km igjen av sykkeletappen hadde jeg dagens eneste utbrudd og negative opplevelse: «F.#$%& gutter skrek jeg. Driver dere med idrett eller juksing!»  Jeg mobiliserte det jeg hadde og kjørte forbi hele gjengen – det kostet nok litt krefter, hehe.  Det er sånn jeg har lært meg å ikke gjøre under lengre distanser: å irritere seg over andre og å bruke unødig energi går kun utover meg selv.  Men her var målet å kose seg – så kommer en sånn gjeng og ødelegger idyllen 😉

13987746_10153849047056705_1466265716_o.jpg

Foto: Karoline Finne

Ut på løpingen fant jeg fort min cruisefart for dagen som var muligens 10 slag under terskel.  Ukas første løpetur ble gjort kvelden før da jeg plutselig lurte på om jeg skulle

kristin_lie_img_0167

Foto: Heming Leira, kondis.no

stille til start.  Leggene var ikke helt enig med hodet, men de var som smør 14t senere.

Jeg valgte i år å ta løpefri helt frem til fredag etter Norseman av hensyn til beina. Ikke har jeg tenkt å ha 6mnd løpefri igjen pga bruskdannelse på hælene!

14037812_10153849047106705_1078480111_oDet ble akkurat så gøy som jeg håpet og fikk høre at jeg hadde Sognsvann største glis hele veien rundt i løypa.  Fikk kommentert litt løpeteknikk og heiet på mange av de andre også.  At jeg ender opp på 3.plass, får blomster, boblevann og et par Hoka One sko var en superbonus 🙂

Senere på dagen fikk jeg heiet frem en av mine kjære utøvere.  Jeg prøvde å stramme opp noen av publikum som kun sto der å måpte da de hoppet på sykkelen: «Når har de kjempet seg gjennom 750m i 14C fortjener de da litt heiing! ;)»  Gale dama, tenkte vel de fleste – I couldn´t care less 😀

barnetri_sykkel_img_0267

Foto: Heming Leira, kondis.no

Oslo triathlon ble en folkefest for liten og stor! Barnetriathlon, sprintdistanse med mange debutanter og stafett.  Alle med et snev av tiltrekning til allsidig trening kunne finne noe som fristet.

Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

