Alle gode ting er tre

11 08 2017
2015-08-01 16.50.55-1

OK, this is it. NXTRI done 🙂

De tre siste årene har jeg deltatt i Norseman. Jeg er ikke blitt noe tøffere av det. Men det var vel heller aldri hensikten.

En av grunnene til at jeg stilte opp det første året, var at jeg alltid ble spurt om jeg hadde gjort den konkurransen. Om jeg deltok i Florida ironman eller hentet startnummeret i Vichy: ”Norway?!!! Have you done Norseman?”

11721922_10152974210105811_1909065597_nJeg leste meg litt opp på hva som kunne vente meg, hadde en helg på Geilo hvor jeg fikk testet et par av bakkene og svømte et par økter i Glomma for å herde meg (noe som ikke var vellykket da jeg selv en time etter endt svømming fremdeles hakket tenner..).

20480374142_3a7151300c_hDet første året svømte vi ”bare” halve distansen første året fordi vannet var bare mellom 6-10 grader. Det var langt nok.. Med camelback fylt med kakao og votter på hendene, kom jeg meg gjennom syklingen. Sol og en folkefest uten like på hele løpeetappen – er det jeg husker..

OK, da hadde jeg gjort den konkurransen og til og med vunnet! Problemet oppsto da Chris Boardman spurte om jeg ikke kunne vennligst gjøre det en gang til..

59aGURnN49Året etter hadde jeg seks måneder løpefri grunnet en operasjon i en hæl. Jeg hadde selv valgt så lang rekreasjonstid. En ny operasjon har jeg nemlig ikke tenkt å ha, men det førte til litt mangelfull løpetrening 🙂 BI0r_dRgKSs Så da jeg lå i tet på min Norsemankonkurranse nr to og beina begynte å svikte, skjønte jeg at jeg måtte stille opp enda en gang. Ikke fordi jeg kom på 2.plass, men fordi jeg ikke fikk avsluttet konkurransen på en sånn måte jeg ønsket. Vi hadde 2C over vidda, nxtri16medvind og periodevis mye regn. Under løpingen synes jeg å huske at det var varmt. Men jeg er god til å fortrenge..

I år kan jeg vel si det samme: verken utstyret eller kroppen var i den forfatningen de burde være for å ta en skikkelig revansje. Men konkurransen er og blir kald så nok er nok– selv om arrangementet er fantastisk! Jeg har gjort mitt i konkurranser jeg ikke er bygd for J Nå skal jeg aldri mer svømme i kaldere vann enn 16C! Det har jeg lovet meg selv. Dessuten er jeg en godværssyklist noe jeg har måttet justere litt (!) de siste tre årene når jeg har tråkket fra Eidfjord til Rjukan.

13880276_268610996855907_3476639126614996104_n

Sa noen regn? Kaldt? 🙂

Vi hadde i år en for meg ganske kald svøm med 14 grader på det varmeste, en veldig våt og periodevis ganske så kald sykling og en god og våt løping til det gjensto 2t. Da fikk jeg låne et par solbriller og beholdt dem på til jeg var nede i dusjen.

hxtri_2017 (70)

Ikke så lett med høy marsjfart her.. 

Tusen takk for alle som har støttet og hjulpet meg underveis og tusen takk til arrangøren som gjør en kjempejobb. Hvis dere ser meg igjen er det ikke som deltaker, men som support 🙂

Kristin

Fra ironmannews

Nå venter varmere og raskere utfordringer på meg!

Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

