2.plass i sesongavslutningen

31 10 2010

Dagens ITU World Cup langdistanse triathlon i Ibiza var en heller spesiell opplevelse. Det var meldt regn rundt kl 4. Det regnet kl 4 og fortsatt til langt utpå dagen (siste sykkelrunden..). Vinden var så kraftig at, at syklene og mennesker «blåste veggimellom».  Havet var mørkt med store bølger. Svømmetraseen ble gjort om til 3 runder x 1.33K  i steden for 2×2.  Dette da de ikke ville ha oss så langt ut..

Starten var for kvinner elite 7.32, 2min bak herre-feltet.  Det var så ille forhold som jeg aldri har vært borti. Det var i perioder skummelt og jeg tenkte at jeg kommer meg neppe gjennom 3 runder.  Utrolig nok kom jeg meg gjennom, men det gikk ikke fort. Alle hadde dårlige svømmetider så jeg av resultatlisten, men min tid var relativt dårligere.   Mennens svømmetider viser at de ikke påvirket av forholdene på samme måte som damene.

Ut på sykkel ga jeg gass. De første 10K var slakt oppover i startk motvind/sidevind. Tungt, men ikke noe farlig.  Da jeg kom ut på den mindre veien, var det småsvingete. Veien var ekstremt glatt! Hver gang jeg sto og tro, sklei sykkelen bakover. Det var virkelig guffent!  I svingene og nedover kjørte jeg i gangfart.  Pga regnet, ble løypa kuttet siste kilometer. Vi snudde midt i den bratte bakke og unngikk den bratte avslutningen av monsterbakken. Å snu midt i en bratt bakke som i tillegg var såpeglatt, var ikke så mye bedre enn å kjøre helt ned.

Jeg tenkte første gang ned den bakken, dette gjør jeg ikke en gang til.. Men det gjorde jeg, faktisk 2x til.  På 3.runde syklet jeg meg opp fra 5. til 2.plass.  Under hele syklingen passerte jeg utøvere, ingen syklet forbi meg. Men jeg lå jo ganske langt bak i utgangspunktet.

Ut på løpingen, kom endelig sola og Bella Bayliss 🙂 Hun hadde løpt 1 runde allerde (7.5K). Jeg løp litt raskere enn henne helt fra starten, men når man leder med 40min er det jo liten vits å presse på i varmen.  Utøveren på 3.plass hadde jeg full kontroll på. Hun løp litt saktere en meg på 1.runde (lå 4min bak), men etter det ble det tungt for henne. Det ble 18min i mål mellom oss.  På løpingen opplevde jeg også å løpe forbi alle 🙂  ResultatenePressemeldingsskryt

Nå er jeg veldig glad for at jeg kjempet meg gjennom frykten og kom i mål som nr 2 🙂

Det ble dopingkontroll etter målgang. Spanske dopingkontroller er ikke som norske..foruroligende..

Sesongpause og planlegging av sesongen neste år venter – gleder meg stort 😀


Handlinger

Information

8 responses

31 10 2010
Tone

Igjen gratulerer! Å jobbe med frykten kommer i tillegg til negative tanker når det går tungt. Jeg er mektig imponert over alt hva du har fått til denne sesongen og gleder meg til å følge deg neste sesong. Klem

1 11 2010
Kristin Lie

Takk snille du!! Snart skal vi løpe i trapp 🙂 KLmm

1 11 2010
Oystein G

Du imponerer igjen. Du er ei toff jente. Gratulerer.

1 11 2010
Kristin Lie

Takk, jeg følte meg ikke så tøff i går..

2 11 2010
Frode

Gratulerer Kristin! Hvilken sesong du har hatt!

2 11 2010
Kristin Lie

Takk 😀 Håper neste år blir bedre! Har store planer..

2 11 2010
Susanne

Gratulerer, tøffe jente 🙂

2 11 2010
Kristin Lie

Takktakk 🙂 Jeg er ikke så veldig tøff, Susanne! Bare litt sta..

Legg igjen en kommentar